497.6 Credit card betaalopties[//]

Zie de algemene help met betrekking tot de iDEAL functionaliteit voor meer informatie.

Nadat u deze menuoptie heeft gekozen, verschijnt een submenu:

Deze menu opties worden in de volgende paragrafen besproken.

497.6.1 Credit card limieten en opties[//]

Nadat u deze optie heeft gekozen wordt onderstaand invulscherm getoond:

Velden van het scherm

Betalingen via credit card beschikbaar: met deze optie kan de mogelijkheid om met credit card te betalen voor het gehele systeem worden aan- of uitgeschakeld. Zie de algemene help met betrekking tot de iDEAL functionaliteit voor meer informatie.

Service provider: dit is een dropdown lijst met de volgende mogelijkheden:

·                None

·                BucksNet

·                iDEAL

Minimale bedrag: beneden het hier ingevulde bedrag zijn electronische betalingen niet toegestaan

Bedrag: (optioneel) additionele kosten voor electronische betalingen.

Normaliter worden er kosten voor het gebruik van de electronische betalingen berekend door de organisatie die de betaling ontvangt. Hier kan rekening mee gehouden worden door het specificeren van een minimumbedrag waaronder het niet zinvol is een credit card te gebruiken of door extra kosten in rekening te brengen voor het gebruik van een credit card.

Totale kosten over de groepen volgens de locatie van de lener: de mogelijkheid om kosten van meer dan één financiële groep toe te wijzen aan de groep van de lener’s eigen locatie. Deze parameter is aangevinkt en kan niet gewijzigd worden.

Volledige URL voor geslaagde transacties: Dit is de CSP pagina voor het verwerken van de transacties. Voer hier voor iDEAL slechts een X in.

Volledige URL voor mislukte transacties: Idem voor mislukte transacties. Voer hier voor iDEAL slechts een X in.

(Deze namen zijn hoofdletter afhankelijk op UNIX servers.)

De belangrijkste reden voor deze laatste twee parameters is het kunnen identificeren van de bijbehorende service. In bovenstaand voorbeeld staat hier “HTTP://LOCALHOST/VSDEVWEB/; dit is normaliter hetzelfde als die van de WebOpac.

Al deze parameters worden gedeeld door het gehele systeem. Het is niet mogelijk deze parameters aan te passen voor een individuele organisatie of instelling binnen het systeem.

497.6.2 BucksNet rekening reconciliatie[//]

Deze optie geeft toegang tot de reconciliatierapporten.

Aangezien de rapporten gegroepeerd worden op basis van de bijbehorende financiële groep, toont deze optie alleen rapporten die relevant zijn voor de financiële groep behorend bij de huidige locatie van de ingelogde gebruiker. Wanneer de huidige locatie niet gekoppeld is aan een financiële groep, wordt een waarschuwing getoond.

Wanneer er wel een gerelateerde financiële groep is, worden alle rapporten in de directory van deze groep getoond in een lijst met rapportnamen. Van hieruit kunnen deze rapporten afgedrukt worden via het standaard dialoogvenster voor output.

497.6.3 Repareer mislukte kaart transacties[//]

Wanneer er iets misgaat in de tijd tussen het door de gebruiker kiezen van de optie “Betaal per credit card” en de feitelijke betaling (of mislukken hiervan), zal het systeem een transactie hebben vastgelegd die niet is afgesloten.

De betaling kan wel of niet zijn doorgegaan en zal in een rapport te zien zijn.

In dit geval dient de transactie ‘ongedaan’ gemaakt worden – alsof deze mislukt was. Wanneer de betaling wel succesvol was (maar dit succes Vubis Smart nooit bereikt heeft) moet de betaling handmatig via de applicatie gemaakt worden.

In de applicatie wordt een betaling “in behandeling” aangegeven door een aanduiding (tussen haakjes) van de service, datum en tijd van de transactie. Dit kan ook te zien zijn op een ander scherm anders dan het scherm waarop de betaling wordt gedaan en is dan wel legitiem.

Wanneer er daadwerkelijk een probleem was met de kaart transactie, kan het personeel alleen uit het rapport concluderen of de transactie inderdaad verwerkt is. Zo´n rapport is normaliter de volgende dag beschikbaar.

Met behulp van dit rapport kan het personeel de reparatie optie gebruiken om de gegevens die “in limbo” zwerven te corrigeren.

Aangezien een betaling gedaan kan zijn voor kosten van meer dan één lener zal het repareren van de gegevens van één lener resulteren in het corrigeren van de gegevens van alle bij de transactie betrokken leners. Als dit gebeurt wordt een samenvatting (namen en barcodes) van de andere leners getoond ter informatie.

497.6.4 Kaarttransactie rapporten[//]

Vubis Smart maakt het genereren van rapporten mogelijk die in min of meer hetzelfde formaat zijn als de rapporten van de service provider. Hierdoor kunnen deze rapporten met elkaar vergeleken worden om te controleren of datgene wat Vubis Smart "denkt" dat er gebeurd is overeenkomt met wat er daadwerkelijk bij de service provider opgeslagen is.

Nadat u deze optie heeft gekozen verschijnt een invulscherm:

Voer de gewenste criteria in en vink aan over welke soorten transacties u wilt rapporteren. Nadat u op OK geklikt heeft verschijnt een overzichtsscherm:

Dit overzicht kunt u vervolgens vergelijken met het rapport van de service provider.


·                     Document control - Change History

 

Version

Date

Change description

Author

1.0

unknown

creation

 

2.0

December 2006

added examples of AFO 414 screens (delivered as part of release 2.4.2 build 1 updates)

 

3.0

March 2007

updated doc hyperlink

 

4.0

November 2007

revision of section on credit card payments

delivered as part of 2.4.2.4 updates